اخراح کارگران به جای ارزان کردن خودرو!

خودروابوذر ندیمی درباره میزان درباره راه اندازی کمپین «نه به خرید خودروی صفر» و چالش اخیر خودروسازان گفت: کیفیت خودرو لزوما تنها دلیل مردم برای نخریدن خودرو نیست.

وی افزود: عواملی دیگری مانند پایین بودن قدرت خرید، کمبود سرمایه، قدرت نقدشوندگی پایین و بالا بودن هزینه های خودرو بر تصمیم گیری مردم برای نخریدن خودروی صفر بی تأثیر نیست.

ندیمی ادامه داد: البته باید در این میان ضعف عملکرد خودروسازان در حوزه مدیریت، ارائه ضعیف خدمات پس از فروش و بی توجهی خودروسازان به خواسته مشتریان نیز بر تصمیم گیری جدید مردم برای نخرید خودرو بی تأثیر نیست.

ضعف خودروسازان
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش تولید خودرو در ماه گذشته و تعدیل نیرو در شرکت های خودروسازی اضافه کرد: این یکی از انتقادات مهم به خودروسازان است که به جای افزایش بهره وری یا کاهش هزینه ها، نیروی کار را اخراج می کنند.

ندیمی درباره صنعت خودروسازی در کشور گفت: خودروسازی را از چند منظر می توان بررسی کرد. نخست اینکه هزینه تولید و مدیریت در این صنعت خودرو بالا است.

پایین بودن بهره وری
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بی توجهی به امر بهره وری از دیگر نکات قابل توجه فعالیت در این صنعت است.

ندیمی تصریح کرد: در شرکت های خودروسازی مطرح و معتبر جهان تولید با بهره وری حدود ۴۰درصدی همراه است در حالی که این رقم در ایران تقریبا صفر است.

خودروسازی های خصولتی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: نکته سوم اینکه خودروسازان کشور ماهیت یک شرکت خصولتی را دارند. این باعث می شود که انگیزه ها پایین بیاید.

وی ادامه داد: اما اگر این شرکت ها خصوصی بودند با حس مسئولیت پذیری بیشتری کار می کردند. در صورت مدیران الان به فکر درآمدها و پاداش های خودشان هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره تعرفه خودرو بیان کرد: در حال حاضر تعرفه خودرو تا ۱۰۰درصد هم است و در برخی موارد هزینه تمام شده یک خودرو فراتر از آن هم می رود.

مطالب پیشنهادی :

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

تمام حقوق این سایت برای © 2022 میهن نرخ. محفوظ است.
قدرت گرفته از وردپرس فارسی